Odfrunięcie „czarnego anioła”.
Była jedną z najbardziej charyzmatycznych postaci polskiej sceny muzycznej. Ciemnowłosa, ciemnooka, ubrana na czarno, zjawiskowa – nazywano ją ‘czarnym aniołem’ W niezwykłym, z niczym nie porównywalnym, ekspresyjnym, lirycznym, a jednocześnie dynamicznym stylu i kryształową dykcją wykonywała utwory, które można nazwać piosenkami, choć bliżej im jest do wyśpiewywanych poematów.
Nie były typowymi przebojami, ale od dziesięcioleci krążą w kręgu odbioru na ogół bardziej wyrafinowanej publiczności. ‘Grand Valse Brillant’, ‘Tomaszów’, ‘Pieśń o narodzinach Bolesława Krzywoustego’ i wiele innych – do muzyki Zygmunta Koniecznego wykonywała teksty od anonimowych rymów zaczerpniętych z kroniki Galla Anonima poprzez wiersze Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego po ‘Karuzelę z Madonnami’ Mirona Białoszewskiego.
Formalnie zaliczana do kręgu muzyki popularnej, reprezentowała odrębny gatunek sztuki wokalnej, który umownie nazwać można ‘stylem Piwnicy po Baranami’. Przez całe życie związana była z Krakowem, w którym urodziła się czternastego stycznia tysiąc dziewięćset czterdziestego pierwszego roku, zmarła czternastego sierpnia 2020.